בניית עיר חדשה בארץ ישראל

בניית עיר חדשה בארץ ישראל

בניית עיר חדשה בישראל-נווה פריצקי

בניית עיר חדשה בארץ ישראל

תהליך בניית עיר חדשה בארץ ישראל אינו קו ישר. המטרה היא לבנות עיר העונה על צרכי תושביה תוך שהיא נשארת בת קיימא כלכלית. אבל הצרכים והאינטרסים של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות הם לעתים קרובות לא מיושר, ואפילו את הטוב ביותר הניח תוכניות לרוץ לתוך מחסומים.

למרבה המזל, יש פתרון. עיר חדשה בשם נווה פריצקי נבנית ליד יפו. תכנית הבניה משלבת עקרונות מפתח של מודל עירוני חדש. מודל זה חובק את הטופוגרפיה של האתר, מארגן פיתוח לאורך צירים חזקים בעמוד השדרה, ומקטין את ההשפעה של מכוניות על מרכז העיר. יתר על כן, לתוכנית המתאר החדשה יש חזון ירוק לעיר, המקצה שטחים פתוחים בין שכונות דריכה ובקצה ההיקף של העיר.

התקדמות הפרויקט הייתה איטית בגלל סדרת נסיגות. היעדר היתר לכביש העיר החדשה היווה מכשול מרכזי. למרות ההבטחות שהיא תהיה מוכנה עד אוגוסט 2023, הממשלה הצליחה לעמוד במועד זה. העיכובים איימו על הכדאיות הכלכלית של הפיתוח.

התוכנית החדשה של נווה פריצקי תיבנה בחודשים הקרובים ותאכלס עד 125,000 איש. זה יהיה ליד העיירה רמת גן ויהיה לו אופי חקלאי.

ישנם מספר יתרונות לרכישת דירה בנווה פריצקי בבניין חדש בישראל. מחירי הדירות החדשות עולים, מה שמעיד על ביקוש חזק לדיור. הסיכונים נמוכים מאוד בהשוואה לסוגים אחרים של השקעות, שכן המשק הישראלי יציב וצומח. יתר על כן, איכות הבנייה בישראל גבוהה.

התוכנית החדשה באה גם בעקבות החלטה של המועצה העליונה לתכנון אשרור תוכניות לבניית 4,427 בתים חדשים בגוש דן. המהלך עורר ביקורת מצד ארצות הברית, ובמיוחד ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. החלטת נתניהו הייתה תגובה לאולטימטום של מחוקק מפלגת בנט, שאיים לפרוש מהקואליציה אם הבניין החדש לא יאושר. בשבוע הבא תתכנס ועדה מיוחדת שתאשר את בניית הבתים החדשים.

ממשלת ישראל השיקה תוכנית התחדשות עירונית ארצית המכונה תמא 38. תוכנית זו היא מאמץ ייחודי להחייאת ערי ישראל. זה מעודד מפתחים לעשות בתים באזורים שבהם הביקוש הוא גבוה. בנוסף, היא מאלצת מפתחים לבנות דירות נוספות כדי שיוכלו להרוויח.

פרויקט נוסף של האדריכלים הוא ספריית פריצקי, הממוקמת בשכונה מושפלת בדרום נווה פריצקי. פרויקט זה מציג דיור נחוץ ושטחי מסחר בחזית הרחוב תוך שמירה על הבניין הקיים. דוגמה נוספת היא מרכז טאו לתרבות, אמנות ותוכן, בניין בן קומה אחת הנמוך מאחוזות פרטיות שכנות.


by

Tags: